28 augustus 2022

WINE WALK AND RUN

Op zondag 28 augustus vindt in Linden een loop- en wandelevenement plaats: de Wine Walk @ Run. Je kan er lopen of wandelen tussen de wijngaarden en door de bossen en genieten van wijndegustaties onderweg en aan de finish. De Wine Walk & Run staat tevens in het teken van de ziekte van Duchenne. Deelnemers kunnen via hun deelname het fonds steunen en daarmee ons lopend project SLAAPLABO@HOME: ons nieuw project  waarvoor wij nu 120.000€ willen inzamelen nl. Slaaplabo@home i.s.m. het slaaplabo o.l.v. Bart Vrijsen, physiotherapeut voor de Duchenne patiënten ouder dan 21. De meesten van hen zijn bedlegerig.

De conventie die zorgt voor het gratis gebruik en uitlenen van verschillende onontbeerlijke toestellen die deze patiënten dagelijks nodig hebben zoals de Cough Assist (om slijmen op te hoesten), het aspiratietoestel en het belangrijkste de EPAP/IPAP vereist dat deze patiënten jaarlijks 1 nacht moeten blijven slapen in het slaaplabo. Dit is ook nodig zodat de patiënten perfect kunnen onderzocht worden en dat de toestellen perfect afgestemd blijven op hun noden. Maar voor deze bedlegerige patiënten is dit een hele verhuis en een mentale en fysieke last die heel zwaar doorweegt.

Op zondag 28 augustus vindt in Linden (Lubbeek) een gloednieuw loop- en wandelevenement plaats: de Wine Walk & Run. Je kan er lopen of wandelen tussen de wijngaarden en door de bossen en genieten van wijndegustaties onderweg en aan de finish.

Beleving staat centraal in dit nieuwe, gezellige sportieve evenement dat de geneugten van het Hageland combineert. Er wordt gelopen of gewandeld door wijngaarden, bossen en velden, nu eens door holle wegen, dan weer met wijdse uitzichten. Onderweg geniet elke deelnemer van enkele kleine wijndegustaties.

Deelnemers kiezen uit 8,5 of 13,5 km lopen of wandelen met start en finish aan de kerk van Linden. Van het Lindenbos gaat het naar het Chartreuzenbos en de velden eromheen. Net voor de finish brengen de deelnemers een bezoek aan het Wijnatelier van Wijnkasteel Vandeurzen. Na die laatste wijndegustatie kan iedereen gezellig nakaarten in de pop-up wijnbar.

Iedereen vindt zijn gading in het parcours: zowel occasionele als meer getrainde lopers en wandelaars. Het glooiende parcours wisselt verharde wegen met bospaden en veldwegen af, maar het wordt nooit een trail. Er is ook geen tijdsopname, iedereen kan dus optimaal genieten. Lopers starten tussen 9u30 en 10u30, de wandelaars tussen 11u en 14u.

Laat je extra sponsoren voor ons goede doel via onderstaande link. Neem je deel aan de WINEWALKANDRUN op 28/8? Stuur dan onderstaande link door naar al je vrienden en vraag om je te sponsoren. Zo wordt je sportieve prestatie een WARME PRESTATIE.

U kan het project slaaplabo@home van het Rondoufonds voor Duchenneonderzoek steunen door een online
gift of door een overschrijving op rekeningnummer van de KU Leuven BE 45 7340 1941 7789 met gestructureerde mededeling +++400/0022/72869+++. Voor rechtstreeks gestorte giften vanaf 40 euro ontvangt u bovendien een fiscaal attest.

WINE WALK AND RUN