26 november 2020

Business to University: Healthcare explained - EKONOMIKA

Vraag jij je ook af wat de economische impact van COVID-19 is? Wil jij ook weten hoe we uit dit economisch dieptepunt zullen herstellen? Gerben Degezelle van BCG in Belgium - Careers en Geert Langenus van de NBB komen jullie meer duidelijkheid brengen.

Neen, geen saaie uitleg over ons Belgisch gezondheidssysteem! In deze lezing bieden we jullie een unieke kijk in onze medische en farmaceutische sterktes. We doen uit de doeken wat ons, op dat vlak, een wereldspeler maakt.

Het Universitair Ziekenhuis Gasthuisberg, ondertussen uitgegroeid tot een van de grootste medische dorpen van Europa, en de statische Imec-toren vormen samen twee zeer bijzondere spelers in de medische en farmaceutische wereld.
Daarnaast bieden we jullie - onze Leuvense studenten - een terugblik op de gemaakte fouten door ons én door de overheid. Verder zullen onze nabije toekomst en het verloop van het komende academiejaar besproken worden.

De afgelopen maanden zijn er evenzeer met zware cijfers gegooid. Onze economie heeft ongetwijfeld een zware deuk gekregen. De vraag is hoe dit herstel gaat verlopen en of we hier nog lang de gevolgen van zullen moeten dragen. Samen met de Nationale Bank van België en Boston Consulting Group brengen we jullie een grondige analyse van de nationale en internationale economieën.

Verder zijn natuurlijk de laatste meldingen rond het vaccin jullie niet ontgaan. Hierbij analyseren we met enkele farmaceutische koplopers de verdeling en impact van de vaccins. Zullen we door dit vaccin snel terug ons 'normale' leven kunnen leiden?

Tot slot nemen we ook een kijkje naar het prijsmodel van de farmabedrijven: zijn de prijzen altijd even eerlijk of zijn er soms grote winstmarges aan gebonden?

Met de lezing starten we de campagne van Samen Altijd Warmer. Een Leuvens burgerinitiatief om geld in te zamelen voor de goede doelen uit onze studentenstad. Wij zullen ons inzetten voor het Rondoufonds voor Duchenne. Wil jij bijdragen aan dit fantastisch initiatief? Houd dan zeker het evenement in de gaten!

Wanneer?
Donderdag 26 november